Sign in to follow this  
Followers 0
meiyingtan22

Looking for cheap furnitures and home appliances (KL area)

13 posts in this topic

I'm shifting hse new month, thinking to gt new stuff for my new hse la. dont really wanna bring old things over, lazy to shift also. might as well buy new one str8 delivery there. and just pack clothes move in hahahah easyyyyyyy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites


Big furniture company like Ikea and Courts but I prefer Ikea because their showroom display all the furniture so nice. You would love it. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm shifting hse new month, thinking to gt new stuff for my new hse la. dont really wanna bring old things over, lazy to shift also. might as well buy new one str8 delivery there. and just pack clothes move in hahahah easyyyyyyy. 

You bloody rich la! Only rich man afford to do that?!! Poor ppl like me buy furniture still have to think of installment! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big furniture company like Ikea and Courts but I prefer Ikea because their showroom display all the furniture so nice. You would love it. 

I more prefer courts and harvey norman than Ikea.. because can do installment! at least burden not so heavy after buying stuff from them.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Big furniture company like Ikea and Courts but I prefer Ikea because their showroom display all the furniture so nice. You would love it. 

Ikea furniture looks nice but wouldn't last long. Further more, it is not cheap also. Maybe look more fashionable abit.. but somehow I think Ikea furniture is not that good as you guys tot! 

I more prefer courts and harvey norman than Ikea.. because can do installment! at least burden not so heavy after buying stuff from them.. 

yeah! you remind me. When my husband married me, we not from rich family...

Lucky Court Mammoth can do installment.. we part month by month.. although we take about 5 year to settle all our furniture, but somehow after so many year we own our own furniture now at our home. 

Installment interests rate is expensive but... still it helps you to get what you want! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm shifting hse new month, thinking to gt new stuff for my new hse la. dont really wanna bring old things over, lazy to shift also. might as well buy new one str8 delivery there. and just pack clothes move in hahahah easyyyyyyy. 

u can try looking into courts current promotion la, 'jimat-jimat senang sahaja'. their current sales quite alot discount just like previous jualan muhibbah la. since shifting new hse which gonna use alot money, might as well get at cheaper price lol... 

Big furniture company like Ikea and Courts but I prefer Ikea because their showroom display all the furniture so nice. You would love it. 

never try to rely on ikeaa cos their quality is very bad. i bought one sofa cost about 8k in ikea just bcos it look so nice with white furs all. ended up cannot even endure for 1 year. need to throw away man... its that bad la. they can throw such low price bcos their quality all not good. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikea furniture looks nice but wouldn't last long. Further more, it is not cheap also. Maybe look more fashionable abit.. but somehow I think Ikea furniture is not that good as you guys tot! 

yeah! you remind me. When my husband married me, we not from rich family...

Lucky Court Mammoth can do installment.. we part month by month.. although we take about 5 year to settle all our furniture, but somehow after so many year we own our own furniture now at our home. 

Installment interests rate is expensive but... still it helps you to get what you want! 

yeah totally agree with the fact that ikeaa cannot last long one. thats why i asked where to get new stuff fr my new hse. never even bother to go ikeaa at all.. its okay to go ikeaa to buy a few home deco la. but buy furniture kind all better not. unless u wanna change every year kind haha.. and its so troublesome to carry back urself and fix it urself lol. 

u can try looking into courts current promotion la, 'jimat-jimat senang sahaja'. their current sales quite alot discount just like previous jualan muhibbah la. since shifting new hse which gonna use alot money, might as well get at cheaper price lol... 

never try to rely on ikeaa cos their quality is very bad. i bought one sofa cost about 8k in ikea just bcos it look so nice with white furs all. ended up cannot even endure for 1 year. need to throw away man... its that bad la. they can throw such low price bcos their quality all not good. 

actually i just got back from courts also haha. cos alot my frens also asked to me go, so me and my husband just tag along la. until i bought so many things just now haha.. especially tv very cheap. i think cos the pesta tv.. hi-fi set plus tv only 2k plus. hhaaha free delivery somemore.. they even gave us free extended warranty. no need to pay additional 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Courts furniture quality ok or not? i am thinking just go to cheap cheap shoplot to buy my shoe cabinet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vinshum said:

Courts furniture quality ok or not? i am thinking just go to cheap cheap shoplot to buy my shoe cabinet.

Courts is a big retailer that selling many brands product. So the quality should refer back to the brand products.

I believe the quality should be up standard, but for normal shop lot. It's best to check carefully regarding the quality. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, vinshum said:

Courts furniture quality ok or not? i am thinking just go to cheap cheap shoplot to buy my shoe cabinet.

OK, many branded furniture.  Saw that currently they are having promotion at the online store.

Maybe you can have a look for the promotion first to compare the price first before going to place the order at other palces? No harm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not every brand also imported from China, mine one last time bought at Courts during cash promotion. Last a few years d, now still good. One year sofa, really cannot put in the consideration. Wasting money, furniture sure look for the long lasting.   Btw, if you dnt want to pay by installment. You can visit to their online shop, can pay for the discounted price with bank in or visa. One time payment... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, CatWang90 said:

Not every brand also imported from China, mine one last time bought at Courts during cash promotion. Last a few years d, now still good. One year sofa, really cannot put in the consideration. Wasting money, furniture sure look for the long lasting.   Btw, if you dnt want to pay by installment. You can visit to their online shop, can pay for the discounted price with bank in or visa. One time payment... 

No wonder, many limited units selling fast. 

It's really good deal if they accept one time payment.

I saw the sharp air purifier only cost rm80 from the original price 469.

I want to place order d, before the item sold out.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, leecw111 said:

No wonder, many limited units selling fast. 

It's really good deal if they accept one time payment.

I saw the sharp air purifier only cost rm80 from the original price 469.

I want to place order d, before the item sold out.

It's advised to place order early because Courts will take some times for the pre-order.

Also why don't you hit up rm500 to get a free delivery? It's more worth since now is on promo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0