Jump to content
Sign in to follow this  
miasara309

NAK KULIT PUTIH SELURUH BADAN TANPA KESAN BAHAYA TETAPI MEMBERI KEBAIKAN KPD BADAN

Recommended Posts

salam ....hai semua
kat sini saya nak berkongsi apakah makanan ajaib yang diamalkan oleh kebanyakkan artis dan org2 kenamaan utk yg memiliki kulit cantik sehalus bayi...serta glowing lggg...

GULTA PRIME N GLOWZ
PRODUK PENCERAHAN YANG AMAT BERKESAN
(Produk ini kebanyakkan digunakan oleh artis-artis di Malaysia dan juga luar Negara untuk mendapatkan kulit yang cantik SELURUH BADAN)

Kelulusan KKM
Mendapat kelulusan KKM
Pengesahan Halal
Ada pengesahan halal




Gulta Prime RM 160 (60 Caps)
Mengandungi :-
GSH (1000mg)
750mg L-glutathione, 150mg Alpha Lipoic Acid, 150mg Vit.C (Sodium Ascorbate)


Kini Lebih HEBAT - Gluta Prime dengan kandungan Gluta grade AAA
KULIT LEBIH CERAH SELURUH BADAN

gULTA telah diratkan sebagai produk pemutihan ke-3 terhebat diAsian.!!!!!!


[size=6][b][color=#b22222]Untuk kesan yang lebih baik disarankan ambil gluta prime bersama-sama vitamin c500mg,glowz/glow star dan menggunakan sabun Snow White Glutathione/gluta gold soap untuk bahagian luaran[/color][/b][/size]


Bagaimana Maintenance Gulta n Glowz?? Adakah saya perlu berbelanja sebanyak itu setiap bulan??

TIDAK [/color],kerana setelah anda berjaya mendapatkan kulit yang anda idamkan...anda hanya perlu memilih utk mengambil gulta atau glowz sekali sehari.kebanyakkan pengguna memilih glowz kerana kesannya lebih menyeluruh...


Kenapa Memilih Gulta Dan Glowz
Kesan Pengambilan akan dapat dilihat dalam masa 2-5 hari dimana :-
- Kulit tidak berminyak
- kulit menjadi lembab
-jerawat mula mengecut


Kesan Pengambilan Dalam Masa 2 Minggu :-
- Kulit Akan Kelihatan Glowing
- kulit terasa lebih lembut
- warna kulit semakin sekata
-Jeragat mula pudar


Namun Kesan secara keseluruhan bergantung kepada penerimaan badan individu
kebiasaannya:-
- Light-medium brown skin: 1-3 bulan
- Dark brown skin: 3-6 bulan
- Very dark skin: 6-12 months
- Black skin: 18 months minimum and above

GLUTA PRIME bertindak dalam membantu :

• Memutihkan kulit
GULTA PRIME berperanan menukarkan pigmentasi gelap (eumelanine) kepada pigment yang lebih cerah (phaeomelanin). Glutathione yang terdapat pada GLUTA PRIME berperanan menukarkannya kulit gelap kepada kulit yang lebih cerah hari demi hari.

• Mencegah penuaan
GLUTA PRIME membantu pemecahan lemak oxidized dan dalam peroses karbohidrat. Kekurangan glutathione dalam badan menyebabkan sel akan cepat mati dan membuatkan sesetengah orang kelihatan lebih tua dari usia.

• Antioxidant/nyahtoksin
GLUTA PRIME berperanan sebagai anti-toksin yang menghalang radikal bebas didalam tubuh. Glutathione bertugas untuk memproses toksin di dalam badan agar dapat dikumuhkan dengan mudah dari badan.


[color="#0000ff"]Adakah Kaedah Pemutihan Kulit Ini Merbahaya [img]http://www.plazacentre.net/cgi-php/forumphp-v2/Smileys/default/huh.gif[/img]
Tidak Kerana (baca info dibawah)


Gluta merupakan anti oksida yang utama kerana ia melindungi tubuh badan dari serangan penyakit & melawan radikal bebas. Paras Gluta dalam badan akan berkurangan disebabkan pendedahan kepada pencemaran, stress, minuman keras, merokok, factor pemakanan dsb.
NAC (N-Acethyl L-Cysteine) ditambah ke dalam untuk memaksimakan keberkesanan Gluta dan mengelakkan Gluta hilang begitu sahaja semasa penyerapan badan.


Glutathione dalam BADAN membantu :-
* Kesulitan hamil & menambah bilangan sperma (untuk lelaki)
* Gejala kanser, HIV, fibroid, alzhemeir, Parkinson, thyroid
* merawat gejala berkaitan paru2 seperti lelah, radang paru2 & emphysema (udara berlebihan dalam paru-paru)
* masalah hati (menyahtoksin nikotin, alkohol)
* keletihan melampau, katarak & masalah mata, diabetes, darah tinggi
* melindungi jantung & merawat kolestrol
* melambatkan penuaan, meningkai system imun, merawat rambut gugur dll


Keberkesanan pada KULIT :-

* Mengecilkan pori-pori & menjadikan kulit lembut, segar & berseri
* Menghindari pigmen serta mengawal & mencegah kesan jerawat
* Jawapan kepada kedutan awal
* Menghasilkan & membaiki DNA
* Membasmi nikotin dalam badan (bagus untuk perokok)
Tiada gejala negatif terdapat pada gluthathion kecuali……pencerahan kulit secara keseluruhan…



Rujukan :-

1) So talking about glutathione side effects is not something to be worried . Glutathione side effects only promote lighter skin. Other than that, the direct effects include boost in energy levels, having a healthier body and protecting one's self from possible serious illnesses
[url="http://mybeautyguides.com/l-glutathione-si...cts/he%20future"][color="#313131"]http://mybeautyguides.com/l-glutathione-si...cts/he%20future[/color][/url].

2) L-Glutathione side effects may come as a surprise for you. Glutathione is a known antioxidant naturally present in the body in small amounts. On-going research shows that a person taking an antioxidant supplement like a L glutathione product have higher chances of not being afflicted with conditions related to heart, liver, kidney and other major organs in the body. Furthermore, L glutathione antioxidant supplement in people with cancer showed improved signs of recovery. [url="http://mybeautyguides.com/l-glutathione-side-effects/"][color="#313131"]http://mybeautyguides.com/l-glutathione-side-effects/[/color][/url]

3) Glutathione helps detoxify many foreign compounds and carcinogens in the body. In addition, glutathione is also said to be the primary shield of the skin, lens, cornea, retina, liver, kidneys, lungs, intestines, epithelia and other organs. It is also used to treat infertility, cancer, cataracts and human immunodeficiency virus (HIV).

4) According to WebMD.com, glutathione helps the liver remove harmful chemicals such as drugs and pollutants. Without glutathione, other important antioxidants such as vitamins C and E cannot do their job adequately to protect the body against diseases. [url="http://www.ehow.co.uk/about_5721042_side-e...lutathione.html"][color="#313131"]http://www.ehow.co.uk/about_5721042_side-e...lutathione.html[/color][/url]



Bagaimana makanan sampingan untuk mencerahkan kulit ini berfungsi?

*Bintik-bintik gelap pada kulit yang berpunca dari gigitan serangga, kecederaan, bekas kudis dan sebagainya mempengaruhi keadaaan kulit kita. Semakin gelap kulit kita, gelap lagi pigmentasi kulit.


*Sebab lain perubahan warna kulit ialah hormone; melasma, jerawat, tanda-tanda penuaan, bintik-bintik. Faktor ini mengeluarkan lebih byk pigmen melanosit. Bagi yang selalu terdedah dengan matahari, anda perlu sedar yang matahari akan memburukkan lagi keadaan kulit anda.


*Proses pencerahan kulit dipengaruhi oleh pigmen melanin. Melanin dihasilkan oleh sel melanosit yang dikendalikan oleh enzim, tirosinase, yang mana menentukan warna kulit kita, mata dan rambut. Jika kurangnya aktiviti tirosinase, pigmentasi terjadi. Kawasan yang gelap pada badan menunjukkan banyak melanin di kawasan tersebut seperti lutut, siku, armpit.


*Melanin datang dalam dua jenis; iaitu Pheomelanin (kuning ke warna kemerahan) dan Eumelanin (coklat). Bahan aktif pemutihan kulit didalam Glowz dan Gluta Prime memainkan peranan penting dan untuk melambatkan pengeluaran melanin serta mencegah kulit dari menjadi lebih gelap.

Kalau begitu, Kulit boleh jadi putih melepak ?

Ya, memang boleh, tapi BUKAN dengan usaha 1 malam sahaja! Ia semua bergantung pada kulit anda menerima perubahan tersebut.
Apa yang penting ialah usaha dan berikan masa 1-4minggu untuk melihat keberkesanannya. Jika anda mempunyai tona kulit yang benar-benar gelap, sudah tentu anda perlu memberi masa yang lebih banyak kepada kulit anda. Usaha ingin mencerahkan kulit ni tidaklah bergantung 100% pada supplement pencerahan kulit seperti Glowz dan Gluta Prime semata-mata. Apa yang anda perlu buat ialah:

1. Gunakan set penjagaan kulit yang sesuai dan tidak merbahaya.
2. Gunakan pelembab
3. Gunakan Sunblock di siang hari

PANDUAN UNTUK MEMPERCEPATKAN PROSES PENCERAHAN

1. Sebelum mengambil produk ini anda haruslah melakukan detox selama 3-5 hari. contohnya agen detok ialah kinohimitsu tea, detox tea dll.

2. Minum Glowz 1 sachet pagi semasa perut masih kosong dan 1 sachet malam sebelum tidur.(sekiranya anda memilih untuk menggunakan Glowz Shj)

3. Pada sebelah malam boleh juga digantikan dengan pil Gluta Prime kerana kesannya lebih ketara (Menggunakan Glowz n Gulta)

4. Jangan mengambil kopi, teh dan minuman berkefin.

5. Minum banyak air kosong untuk membuang segala toksin dalam badan..kerana gulta adalah agen antioksida


okk...dah baca info di atas jadi...tak usah lg ragu2 untuk mencuba produk ini...produk ini sudah lama diamalkan di luar2 negara..baru sekarang ia bertapak di negara kita...

jadi jika anda berminat boleh hubungi saya secara sms di talian 013-2640929 (pn. lieen)
sila nyatakan nama anda iyerr...
Maklumat lanjut boleh layari [url="http://denirahouse.blogspot.com"][color="#313131"]http://denirahouse.blogspot.com[/color][/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...